Психологічні аспекти профілактики суїцидальних настроїв в середовищі учнів ліцею.

28 квітня в Ізюмському професійному ліцеї відбулося засідання педагогічної ради.

 Одним з головних питань було « Роль психологічної служби у профілактиці суїцидальної поведінки підлітків». З інформацією виступила практичний психолог ліцею. Вона дала визначення суїциду, визначила основні мотиви суїцидальної поведінки серед молоді, розповіла про смертельні ігри підлітків: «Синій кит», «Тихий дім», «Розбуди мене о 4:20», «Біжи або помри», «Рожеві феї».

Психологом перелічені провідні види діяльності психологічної служби:

  • Діагностування учнів та батьків;
  • Корекція ( навчання соціальним навичкам і вмінням подолання стресу,підвищення самооцінки, розвиток адекватного відношення до себе, емпатії, мотивація на досягнення успіху);
  • Реабілітація (прийміть суїцидальника як особистість; встановлюйте довірливі взаємовідносини; будьте уважним слухачем; не сперечайтесь; задавайте питання; пропонуйте конструктивні підходи; вселяйте надію);
  • Профілактика ( визначення факторів ризику, виявлення осіб з нервово-психічними порушеннями; вчасне виявлення факторів, які несуть загрозу самогубства; попередження первинних суїцидальних спроб; пропаганда знань про суїцид серед учнів, батьків, працівників);
  • Виступи на батьківських зборах про особливості підліткового віку, про аналіз проведених досліджень, про конфлікти в родині та шляхи їх подолання, надання порад);
  • Проведення виховних годин з елементами тренінгу з метою усвідомлення учнями власної системи життєвих цінностей; профілактика станів, що провокують депресії. Стреси, конфлікти, вміння потурбуватися про себе у складних життєвих ситуаціях, виховання співчуття до постраждалих;
  • Надання рекомендацій майстрам виробничого навчання та класним керівникам щодо роботи з дітьми, які мають акцентуації характеру, низьку самооцінку, низький соціальний статус в групі;

Класний керівник групи К-313  Сухомлин Анна Сергіївна доповіла присутнім про вплив соціальних мереж на формування суїцидальної поведінки серед підлітків. Вона надала характеристику кожної з смертельних ігор, етапи їх проведення, про ранні ознаки суїцидальних намірів, на що в першу чергу треба звернути увагу.

Викладач поділилась власним досвідом роботи в групі стосовно профілактики цих настроїв та актуалізації вітальних настроїв. Оптимізму та бажання жити серед учнів. Так, проводилися виховна година «Жити – це здорово», різноманітні вправи: «Я зараз і Я у майбутньому», «Потрібні слова», Позитивчик», «Емоції – палітра почуттів», «Колодязь», «Надійне плече», «Цінності». Я сильний». «Смайл».

Спільно з психологом Н. Е. Носачовою проведено анкетування учнів на виявлення акцентуації характеру «Самооцінка психічних станів», тест Айзенка,  батьків на батьківських зборах – про їх ставлення до самогубства.

Викладач правознавства Лазаревич Світлана Петрівна зробила докладний огляд українського і міжнародного законодавства у сфері прав людини і прав дитини зокрема, розкрила вимоги законодавства щодо забезпечення захисту дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, формування ціннісних ставлень до життя і здоров’я.

Також бібліотекою ліцею була підготовлена тематична книжково-ілюстративна виставка «Життя прекрасне! Цінуй і плекай його», оформлена картотека з даної тематики, створено рекомендаційний список літератури.